Start met de Realitycheck
Realitycheck! Zeker 65% van de Nederlandse klanten vinden het belangrijk dat bedrijven hun verantwoordelijkheid nemen en dit laten zien. Wat als jouw klanten straks alleen met duurzame bedrijven willen werken, omdat ze vinden dat je te weinig doet?
Daarom is het nu echt tijd dat jij actie onderneemt met het verduurzamen van je bedrijf. Maar waar begin je? Natuurlijk heb je je wel verdiept. Mogelijk heb je met investeringen zoals zonnepanelen en isolatie al stappen gezet. Maar er is zoveel meer dat jij kunt doen om jouw duurzaamheid te vergroten.
Ik hoor je denken: Waar haal ik de tijd vandaan? En hoe begin ik?
Daar ga ik jou mee helpen!
- Ik ga jou laten zien hoe duurzaam jij al bent.
- Ik help jou de duurzame aspecten in jouw bedrijf te vergroten
- En ik adviseer je hoe je beter kunt communiceren over hoe duurzaam je bent!
Vergroot je duurzaamheid
Wat een bedrijf duurzaam maakt, is een duidelijke duurzame visie en de visuele vertaling hiervan. Niet alleen in je producten. Ook in je processen, je medewerkers, je interieur, de kantine, en alles wat je in je bedrijf gebruikt. Alles bij elkaar is dat de 3D visualisatie van je identiteit. Het is belangrijk om je duurzaamheid zichtbaar te maken. In woord en beeld! Maar dan moet je wel weten, wat je kunt laten zien. Daarmee kan ik jou helpen. Met de Realitycheck!
Met deze Realitycheck gaan we samen (met de afdelingsleiders) in kaart brengen hoe duurzaam jij al bent als bedrijf. Op basis hiervan maak een analyserapport. Bij dit rapport hoort een voorstel voor het vergroten van de duurzame aspecten in jouw bedrijf. Aangevuld met een voorstel hoe ik jou kan helpen met de (visuele) communicatie over hoe duurzaam jij bent.
Waarom verduurzamen als bedrijf?
Maar liefst 65% van de Nederlandse consumenten vindt het belangrijk dat je als bedrijf laat zien wat je impact is op de samenleving en het klimaat. Daarnaast is een duurzaam bedrijf toekomstbestendig. Je bespaart op je kosten en je kunt gebruikmaken van aantrekkelijke subsidies. Ook krijgt een duurzame ondernemer vaker aanbestedingen en offertes gegund. Als dat niet overtuigend genoeg is?