Wist jij dat de Nederlander meer betaalt voor duurzaamheid
Jeetje, wat een mooi vervolg op mijn interview wat ik gaf bij Omroep Flevoland vorige week. Bij Adformatie zag ik dit artikel:
Nederland is bereid meer te betalen voor duurzaam product;
Door als organisatie duurzaamheid mee te nemen in de communicatie, valt er nog veel te winnen.
Nederlander bereid meer te betalen voor duurzaam product of dienst
Zo is maar liefst 86 procent van de Nederlanders bereid om zijn of haar levensstijl aan te passen om bij te dragen aan een betere toekomst. Voor organisaties biedt dit kansen: 57 procent van de Nederlanders wil meer betalen voor een duurzaam product of dienst en 50 procent kiest eerder voor een product van een duurzaam merk. Daarom is het belangrijk om consumenten te laten weten hoe duurzaam je bent en wat je impact is op de samenleving en het klimaat. Tweederde van de ondervraagden vindt het dan ook belangrijk dat bedrijven meer communiceren over hun duurzame initiatieven.
Duurzaam imago
Duurzaamheid heeft een steeds grotere invloed op het imago van organisaties. Heeft een bedrijf een duurzaam imago? Dan is meer dan de helft van de ondervraagde Nederlanders bereid om meer te betalen voor een product of dienst. Vooral jongeren in de leeftijdscategorie 18 tot 30 jaar staan hiervoor open.
Laat je duurzaamheid zien
Het lijkt mij dat jij nu toch ook echt aandacht wilt besteden aan je duurzame imago. Weet je niet waar je moet beginnen? Ik help je graag verder.