Maart 2021 terugblik: Verbinden!

Eerst dacht ik een terugblik Anoek Schippers, maar ja eigenlijk toch best leuk!

Ik heb weer veel geleerd en inspiratie op gedaan. Door de LinkedIn sessies met Anoek, maar ook de Clubhouse rooms van marie-gon en Marian van Olst, maar ook van Suzanne de Jong, Mark Timo, Suzanne Warmerdam āœ. En een leuk gesprek met Eva Smitt, Content Queen bij Quibble/Durf te schrijven. Het heeft mij wel weer aan het denken gezet.

Een niche kiezen. Ja, dat heb ik wel, of.. is het wel concreet genoeg. Dus weer nadenken: wie wil ik helpen? Kan ik er een persona van maken.

Wat doet hij/zij, wat beweegt hem/haar, wat is zijn/haar probleem of angst? Waar woont hij/zij? Waar werkt hij/zij, wat heeft hij/zij nodig?

Maar ook schrijven. Natuurlijk weet ik als marketingcommunicatie dat je de klant centraal stelt. Je kunt van alles schrijven, maar toch is het goed om het even om te draaien. Leuk verhaal, maar laat ik zien waarmee iemand concreet kan helpen?

Ik krijg steeds concreter hoe ik mijn klant ga ontzorgen. Ik maakte er een mindmap van. Verbinden van visie naar een duurzaam interieurontwerp, met oog voor de natuur en het welzijn van de gebruiker, door communicatie en organisatie. Zo maar even wat woorden achter elkaar geplakt.

Duurzaam interieurontwerp is het middel, maar het doel is natuurlijk een mooiere wereld, door te kiezen voor een duurzame materialen in het interieur.

Ik wil mijn klant ontzorgen in het hele proces. Van de vertaling van de visie naar een concept, het organiseren en sturen van een projectgroep om de wensen van alle gebruikers in beeld te krijgen.

Maar ook de communicatie naar de intern betrokkenen rondom het project, om de stress van het niet weten wat er gebeurt in mijn nu nog zo veilige omgeving (welzijn) te verminderen.

En het begeleiden van het project van ontwerp naar realisatie, door bij (aanbestede) leveranciers aan tafel te gaan zitten, zodat de uitvoering aansluit bij het ontwerp.

Want zeker de grotere leveranciers hebben ook zelf ontwerpers in dienst. Maar ik zorg er voor dat het concept echt goed vertaald wordt. Persoonlijkheid komt meestal niet uit de showroom. šŸ˜‰

Op naar een nieuwe maand!

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar boven