Communiceer jouw duurzaamheid
Nu jij van het verduurzamen echt serious business maakt, vergeet dan niet om dit te vertellen en te laten zien. Communiceer jouw duurzaamheid in woord en beeld! Je producten, je diensten, je processen, je medewerkers, je interieur,… Je pand is de 3D visualisatie van je identiteit en je visie. En daarom is het belangrijk!
Veel Nederlandse consumenten denken dat bedrijven hun duurzaamheid vooral promoten voor de verkoop van je eigen producten. Maar dat geldt niet voor jou! Jij wilt laten zien dat duurzaamheid echt deel uit maakt van de waarden van je bedrijf. Ik ga je helpen te laten zien wat jij wilt zijn.
Ik beloof jou
- Te helpen met het beter communiceren van jouw identiteit in woord en beeld,
- zodat jouw duurzame verhaal klopt
- en consumenten het ook zo zien.

Bewijs wat je zegt en laat het zien!
Maak je visie en identiteit zichtbaar. Communiceer jouw duurzaamheid n woord en beeld! Dat maakt je bedrijf aantrekkelijker. Maar liefst 65% van de Nederlandse consumenten vindt het belangrijk dat je als bedrijf laat zien wat je impact is op de samenleving en het klimaat. Daarnaast krijgt een duurzame ondernemer vaker aanbestedingen en offertes gegund. Geen tijd te verliezen dus!
Hoe? Met de Realitycheck als uitgangspunt kijken we hoe we jouw verhaal kunnen vertalen. We gaan aan de slag met communicatie, marketing en de communicatiemiddelen, met een belangrijke rol voor het interieur. Wat maar nodig is om je duurzaamheid te kunnen laten zien en bewijzen.



Alles in 1
Omdat ik al ruim 20 jaar ervaring heb in marketingcommunicatie, kan ik de belofte doen om jou te helpen met het communiceren van jouw duurzame visie. En dit doe ik al meer dan 16 jaar bij duurzame organisaties.
Het communiceren van jouw visie kan op veel meer manieren dan alleen op de ‘over ons’ pagina op de website. Denk bijvoorbeeld aan de pennen, het papier dat je gebruikt, het aanbod in de kantine… Maar het interieur is minstens zo belangrijk. Het eerste wat je ziet als je binnenkomt! Dit zijn allemaal zichtbare onderdelen van je identiteit. Het laten zien van dat je het verduurzamen van je bedrijf belangrijk vindt, geeft dit ook veel interne trots. Je wilt werken bij een bedrijf die hier aandacht aan geeft. En als medewerker praat je daar positief over. Dat draagt ook bij aan je imago.
Mijn specialisme in zakelijk interieurontwerp maakt het mogelijk een complete visuele vertaalslag te maken van je identiteit. Tegelijkertijd levert het maken van groene en duurzamere keuzes in je gebouw ook een betere welzijn, een fijn binnenklimaat en minder ziekteverzuim op. Als dat geen win-win is!
Ik ontvang graag x tips om mijn duurzaamheid te laten zien.
Waarom verduurzamen als bedrijf
Bijna de helft van de ondervraagde consumenten vindt het belangrijk dat bedrijven actie ondernemen voor het milieu (48%) en dat duurzaamheid deel uitmaakt van de waarden van een bedrijf (42%). Daarom is het belangrijk dat jij je duurzame visie laat zien in je bedrijf. In woord en beeld! Laat je klant zien hoe duurzaam jij bent en dat je dat niet alleen zegt om je product te verkopen. Laat het hem voelen als hij de drempel van je bedrijf binnen stapt.
Als dat niet overtuigend genoeg is? Het verduurzamen van je bedrijf geeft ook veel interne trots, je wilt werken bij een bedrijf die niet weg kijkt van wat belangrijk is. Door in het gebouw ook groene en duurzamere keuzes te maken levert een betere welzijn, een beter binnenklimaat en, wellicht het belangrijkste, minder ziekteverzuim op.
(Bron: Percentages afkomstig uit onderzoek Capterra, nov 2021)